Preporuke za klizališta na otvorenom

Slika /slike/Klizanje.jpg

Preporuke se odnose na provedbu mjera prilikom rekreativnih aktivnosti na klizalištima tijekom epidemije koronavirusa radi zaštite korisnika i djelatnika klizališta te drugih osoba. Primjenjuju se na klizališta koja su na otvorenom prostoru. Održavanje rada klizališta u rekreativne svrhe dopušta se svim korisnicima uz pridržavanje ovih preporuka i svih drugih važećih epidemioloških preporuka HZJZ-a kao i Odluka Stožera civilne zaštite, sve dok su na snazi posebne mjere.

Prostorno-organizacijski uvjeti klizališta

Organizacija rada klizališta za rekreativne aktivnosti
Rad klizališta se može održavati ukoliko mogu udovoljiti posebnim tehničkim i sigurnosnim uvjetima za provedbu aktivnosti: treba osigurati najmanje 15 m² neto ledene površine po osobi koja se kliže i maksimalno 25 osoba odjednom na klizalištu. Broj osoba pritom uključuje korisnike - klizače, dok su na svim ostalim površinama oko ledene površine između svih prisutnih osoba nužne mjere održavanje fizičke udaljenost i nošenja maske sukladno Odluci Stožera.
 
Dezinficijens za ruke
U ulaznim prostorima svih jedinica prostora klizališta, pultovima za obavljanje plaćanja usluga, svlačionica, u radnom prostoru zaposlenika te na svakih 200 m² u prostoru nužno je na raspolaganje postavljanje dozatora s dezinfekcijskim sredstvom. Dezinficijens treba biti na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70% ili drugog sredstva s deklariranim virucidnim djelovanjem, prema uputama proizvođača, i prikladnog za korištenje na koži.
 
Odlaganje otpada
U svim prostorima unutar i oko objekta preporučuje se postavljanje kante za otpatke s odgovarajućim poklopcima.
 
Fizička udaljenost među osobama na klizalištu
Potrebno je osigurati dovoljnu fizičku udaljenost između svih osoba na klizalištu - korisnika, pratitelja i osoblja međusobno. Regulira se i ograničava maksimalni broj osoba u prostoru klizališta sukladno mjerama fizičke udaljenost od 2 metra i Odluci Nacionalnog stožera civilne zaštite, stavak 3, podstavak 1.
 
Evidencija
Za svaku organiziranu rekreativnu aktivnost klizanja (grupni dolasci na klizalište) uspostavit će se sustav vođenja evidencije prisutnih osoba radi naknadnog lakšeg epidemiološkog praćenja kontakata u slučaju pojave zaraze virusom SARS-CoV-2. Uz mjesto i datum održavanja aktivnosti, u evidenciji se unose ime, prezime, telefonski broj te vrijeme dolaska i odlaska klizača te ostalih uključenih osoba potrebnih za odvijanje aktivnosti (redari, osoblje za prodaju karata i slično).
 

Higijena prostora

Higijenski i sigurnosni uvjeti
Dok su na snazi posebne mjere, na klizalištu moraju biti osigurani svi higijenski i sigurnosni uvjeti, za što su nadležne i odgovorne pravne osobe koje upravljaju objektom. Preporuke za čišćenje i dezinfekciju odnose se na sve prostore objekata (ulazni prostor, recepcija, prostor klizališta, sanitarni čvorovi, svlačionice, garderobe).
 
Klimatizacijski uređaji, uređaji za grijanje i ventilaciju
Općenita preporuka za unutarnje prostore (primjerice sanitarni čvor) uključuje prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Pri korištenju ventilacijskih sustava treba posebno pratiti stanje filtera i posvetiti pažnju održavanju pravilnog stanja brzine obnove zraka u zatvorenom prostoru. Treba provjeriti pravilno funkcioniranje opreme za ventilaciju i obnovu zraka. Preporučuje se ventilacija s povećanim postotkom vanjskog zraka koji cirkulira u sustav te način rada bez recirkulacije kako bi se poticala obnova zraka, što smanjuje koncentraciju potencijalno zaraznih čestica.
 
Učestalo čišćenje i dezinfekcija
Tijekom dana potrebno je što češće dezinficirati objekte klizališta (što obuhvaća sve dijelove objekta – klizališni prostor, svlačionice, sanitarni čvor…), a posebno nakon svakog termina klizanja. Za čišćenje i dezinfekciju između termina klizanja potrebno je osigurati dovoljno vremena za čišćenje (pauze između termina - osigurati raspored klizanja na način da između termina bude dovoljno vremena razmaka, koji će se iskoristiti za čišćenje i dezinfekciju prostora).
 
Upute za pridržavanje svih općih i higijenskih mjera
Upute za čišćenje i dezinfekciju dostupne su na sljedećim poveznicama:


Preporuke za korisnike i djelatnike objekta

Informiranost osoblja i korisnika
Prije početka rada odnosno otvaranja potrebno je educirati zaposlenike o svim preventivnim mjerama koje se provode. Prije ili neposredno nakon ulaska, na vidljivom mjestu, nužno je postaviti informacije o higijenskim postupcima ili postaviti informacije sa smjernicama o pravilnom ponašanju i mjerama zaštite.
 
Dnevno mjerenje tjelesne temperature
Osoblje i korisnici trebaju prije dolaska u objekt izmjeriti svoju tjelesnu temperaturu. Ako je viša od 37,2°C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (to se odnosi na sve simptome i znakove bolesti, a ne samo na bolesti dišnih puteva), osoba ne dolazi na klizalište već se treba izolirati od drugih osoba i telefonski javiti svom izabranom liječniku.
 
Fizički razmak
Tijekom boravka na klizalištu potrebno je držati fizički razmak od 2 metra između svih osoba na klizalištu - korisnika, pratitelja i osoblja međusobno, osim ako su korisnici iz istog kućanstva. Klizači trebaju paziti da ne dolazi do sudaranja odnosno bliskih kontakata.
 
Maske za lice
Korisnici i djelatnici trebaju nositi zaštitne maske za lice tijekom boravka na klizalištu, osim osoba za koje postoji izuzeće nošenja zaštitne maske. Zbog korištenja maski za lice kao i zbog potrebe održavanja fizičkog razmaka u odnosu na druge osobe, nužno je klizati sporijim do umjerenim tempom (rekreativno klizanje).
 
Upute za pravilno korištenje maski za lice 
Tko ne treba nositi masku – izuzeće od obaveze nošenja maske

Dezinfekcija i higijena opreme za klizanje za posudbu
Preporučuje se korištenje vlastitih klizaljki. Klizaljke koje se posuđuju treba za to zadužena osoba dezinficirati odmah po završetku klizanja (nakon korištenja prebrisati vlažnom krpom s dezinficijensom). Korisnik prije i nakon korištenja posuđenih klizaljka treba dezinficira ruke.
 
Zadržavanje u prostorima
Nakon klizanja korisnici se ne zadržavaju u prostorima dulje nego što je potrebno. Boravak u svlačionicama i prostorima za garderobu treba svesti na nužni minimum.